21 grudnia 2009

{36} Norwegia, Reine


Śliczna kartka ze swapa od Malin z Norwegii. Prosiłam ją o widok fiordów, w których jestem zakochana, efektem jestem bardzo usatysfakcjonowana, choć spodziewałam się typowego krajobrazu. Zdjęcie przedstawia Reine - wioskę rybacką, położoną na wyspie Moskenesøy w archipelagu Lofotów. Liczba mieszkańców to jedynie około 350. Otoczone jest naprawdę pięknym górskim krajobrazem, dla mnie to miejsce jest jak z bajki, dlatego nie dziwię się, że miasteczko więcej niż na rybołówstwie zarabia na turystyce. Ze względu na lokację i widoki, corocznie Reine odwiedzają tysiące turystów z całego świata. Co ciekawe, najważniejszy norweski tygodnik, "Allers", uznał niegdyś Reine za najpiękniejszą wieś w kraju, a zdjęcia z tego regionu bardzo często przedstawiane są na okładkach i honorowych miejscach w różnego rodzaju przewodnikach po Norwegii i broszurkach - tu też wcale się nie dziwię ;) Co do znaczka - szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, co przedstawia... Jakieś sugestie? :)

12 komentarzy:

  1. Rzeczywiscie - niebagatelny widok, wrecz przeboski.
    Co do znaczka - nie mam pojecia...kamienie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wioska położona wręcz w bajecznym miejscu. Bardzo piękna kartka! Takie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cleo, no ja mam kilka opcji: kamienie, żółwie, liście, jakieś muszle... No zagadkę mi przysłano! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. "A fiordy to mi z ręki jadły" - kartka superzasta, masz ją na PC? Dodałbym sobie do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już sobie obejrzałem Twój profil. Nie możesz jej mieć na PC. Przecież wyraźnie napisałaś - swap :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna kartka do pozazdroszczenia... Cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna. i potwierdza moje wyobrażenia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna. Chętnie zobaczyłabym ten widok na żywo...może kiedyś? a znaczek nie mam pojęcia co on może przedstawiać.

    OdpowiedzUsuń