22 grudnia 2009

{37} Portugalia, Santana



Kolejny swap, tym razem przez Facebook'a ;) Przepiękna kartka nadesłana przez Paulo z Portugalii. Paulo mieszka w Santa Maria de Feira, mieście pod Porto, jednak te święta spędzi w tak cudownym miejscu, jakim jest to przedstawione na kartce. Jest to miasto Santana na Maderze, wyspie u wybrzeży Afryki, a konkretniej ukazany jest tu typowy budyneczek o charakterystycznym dachu. Przeuroczy, w sam raz na weekend za miastem. ;) Madera to terytorium portugalskie, jednak posiadające własną administrację i niezależność polityczną. Nazwa została nadana, kiedy portugalscy odkrywcy João Gonçalves Zarco i Tristao Vaz Teixera ochrzcili nowy ląd mianem Ilha Madeira, czyli Wyspy Drewna lub Zalesionej Wyspy. Legenda portugalska głosi, iż król Polski i Węgier - Władysław Warneńczyk - przeżył bitwę pod Warną, by następnie osiąść na Maderze. Z czasów nam nieco bliższych: od 21 grudnia 1930 do 23 marca 1931 przebywał tu na wypoczynku Józef Piłsudski - jego pobyt upamiętnia tablica w wilii Quinta Bettencourt na przedmieściach Funchal. Ważnym źródłem dochodów mieszkańców Madery jest przemysł winiarski, wpływ na to ma fakt, że wulkaniczne gleby wyspy dają wysokie plony winogron, mimo dość niewielkiej powierzchni plantacji. Wina Madera cieszą się dużą popularnością na całym świecie (nie jestem pewna, czy pamięć mnie nie myli, ale chyba miałam przyjemność skosztować i polecam ;)). Co do znaczka, nie widać chyba dokładnie, ale przestawia loda w czekoladzie - apetycznie ;)

9 komentarzy:

  1. Jaka urocza ! Ta chatka to będzie na mnie czekać, aż na wakacje przyjadę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak chciałbym spędzać wakacje w takim malowniczym miejscu!

    OdpowiedzUsuń
  3. pocztówka śliczna. tka odskocznia od naszej zimy.
    a na znaczku początkowo myślałam, że to... tulipan :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, bajka!
    Aż się chce tam być :)

    OdpowiedzUsuń
  5. genialna kartka - z tych co były ostatnio, ta najbardziej mi się podoba :D
    czekam na christmas card z Estonii :PP

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna kartka, chciałabym pomieszkiwać od czasu do czasu w takim spokojnym zakątku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę ! Kartka przepiękna !

    OdpowiedzUsuń