19 grudnia 2009

{34} Japonia, Fuji



Ciąg dalszy górskiego RRa :) Tym razem przepiękna, zapierająca dech w piersiach kartka z Japonii od Mieko, która uważa, że widok ten to pierwsze, co powinno nam się kojarzyć z jej krajem. Przedstawia oczywiście górę Fuji, wulkan i najwyższy szczyt Japonii - ma wysokość 3776 m n.p.m. Leży na wyspie Honsiu, na południowy zachód od stolicy, Tokio. Góra Fuji (po japońsku Fuji-san lub Fuji-no-yama) jest cudem natury i miejscem świętym, czczonym przez buddystów, którzy uważają ją za wrota do innego świata. Krater znany jest pod nazwą Naiin (Świątynia). Fuji ma również wielkie znaczenie w pradawnej japońskiej religii shinto. Jej wyznawcy wierzą, że bogowie i duchy (kami) mieszkają w kamieniach i drzewach na zboczach góry. Góra pokryta jest przez większą część roku śniegiem. Symetrycznie nachylone stoki i podstawa o kształcie idealnego okręgu o obwodzie 126 km czynia ją wyjątkowo piękną. Góra widoczna jest w pogodny dzień z odległości około 80 km. To młody wulkan, który powstał jakieś 600 tys. lat temu. wybuchał 18 razy - ostatnia erupcja miała miejsce w 1707 roku, a popioły zawędrowały wówczas aż do odległego o 100 km Tokio. Mieko obawia się, by wulkan nie przebudził się w ciągu najbliższych lat - ona sama mieszka w Tokio. Co do znaczków, ten z pszczołą już dostałam na kartce z Osaki, drugi to nowość :) Oba są śliczne.

13 komentarzy:

  1. Robi wrażenie, choć góry średnio mi podchodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie pociągają właśnie najbardziej ze wszelkich możliwych krajobrazów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze, ale piękność!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. O jacie...to tez jest czaderskie :D
    Jedna Fuji a jakze inna z kazdego ujecia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękna:)
    świetnie uchwycone :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie lubię kartki z lustrzanym wodnym odbiciem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. omg ale masz szczęście do takich widoków pięknych! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A dla mnie jest przeciętna. Nie oddaje ani japońskiego klimatu, ani zdjęcie specjalnie nie porywa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bo też tu nie chodzi o porywanie. Fuji to symblo Japonii i tylko w to chodzi, moim zdaniem, na tym zdjęciu. Widzisz: Fuji, wiesz: Japonia. Dla mnie super

    OdpowiedzUsuń
  10. GreyBoy, z klawiatury mi to wyskrobałeś ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja dodam, że znaczki strasznie mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurcze! Dlaczego zawsze ta Fuji tak bosko wychodzi na pocztówkach. Kartka chyba jedna z ładniejszych jakie ostatnio oglądałem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna kartka i świetne znaczki.

    OdpowiedzUsuń