17 grudnia 2009

{32} Chiny, Szanghaj



Prześwietna kartka z Chin, konkretniej z Szanghaju. Wysłana przez Rebeckę w ramach azjatyckiego RRa, którego będę chyba stałą bywalczynią (dziś wysłałam dwie kolejne kartki, bo skompletowała się grupa ;)). Rebecca jest na ostatnim roku studiów z nauk komputerowych i technologii, oczywiście mieszka i uczy się właśnie w Szanghaju. Opisuje to miasto jako jednocześnie czarujące i nowoczesne. Szanghaj to największe miasto w Chińskiej Republice Ludowej, położone w delcie rzeki Jangcy. Jest największym chińskim ośrodkiem gospodarczym, finansowym i komunikacyjnym, a także trzecim co do wielkości (po Rotterdamie i Singapurze) portem morskim na świecie. Szanghaj jest najludniejszym miastem Chin. Co ciekawe, ma swoje miasto partnerskie w Polsce - jest nim Gdańsk. Miejsce przedstawione na kartce to Yu Garden Bazaar, powstałe we wczesnych latach XV wieku. Dzisiaj nowoczesne sklepy przejęły budynki niegdyś zajmowane przez ludzi żyjących z handlu tradycyjnego - straganowego. Yu Garden Bazaar stanowi niewątpliwą atrakcję turystyczną miasta, dziennie zwiedzają go setki tysięcy obcokrajowców. Przychodzą tu także mieszkańcy miasta, by poczuć tę niesamowitą atmosferę dawnych Chin. Musi być tam niesamowity gwar, a sklepy z pamiątkami na pewno zbijają fortunę ;) I wcale się nie dziwię, bo sama nawet patrząc tylko na to zdjęcie, czuję się niemal przeniesiona w czasie i przestrzeni do tamtejszego świata. Zachwycające jest to oświetlenie budynków, księżyc w tle też robi wrażenie... A znaczek - podoba mi się, jak wszystkie azjatyckie - z tego kontynentu nie dostałam jeszcze nic, co w jakimkolwiek stopniu by mnie rozczarowało ;)

9 komentarzy:

  1. Definitywnie wspaniała! Bozesz jak mi sie strasznie podobaja te azjatyckie pocztówki, sa absolutnie niesamowite i przeboskie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaach, kolejne cudo! Jestem oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niewyobrażalnie urocza! piękna sceneria.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale tam kolorowo! No i ta ich egzotyka...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oni to mają kolorowe życie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi na myśl przyszła od razu jedna z końcowych scen disney'owskiej "Mulan", pod pałacem cesarza ;) Ale ja miałam zawsze disney'owskie odchyły i każdą kartkę mogłabym do którejś z bajek dopasować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. haha mam ten sam znaczek! ;P ;P
    a kartka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zajebiaszcza!! Ale mimo wszystko nie przebija taj pierwszej z Chin (http://3.bp.blogspot.com/_uzIod9kKkfE/SxrtmMXi6cI/AAAAAAAAAL4/rmUKsz1uPbU/s640/021-Chiny.jpg), sory :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna, kolorowa i pełan życia. Oddaje azjatycki klimat

    OdpowiedzUsuń