16 grudnia 2009

{31} Finlandia, Seinäjoki



Średnio ciekawa kartka z Finlandii, pierwsza z tagów. Przysłała mi ją Seija. Kupiła tę kartkę, kiedy odwiedzała w owym mieście swojego przyjaciela. Sama też kiedyś tu mieszkała i studiowała, ale jak pisze - było to daaawno temu. Od tego czasu miasto bardzo się rozrosło, zaskakując ją ilością supermarketów, restauracji, blokowisk... Mimo wszystko widać, że czuje wielki sentyment do tego miejsca. Seinäjoki leży w prowincji Finlandia Zachodnia. Liczy 37 418 mieszkańców. Pod miastem znajduje się ważny port lotniczy, a samo miasto otoczone jest lasami. Myślę, że mogłoby okazać się naprawdę uroczym miejscem, jednak nadawczyni nie do końca zdołała ukazać to na kartce ;) Wg Cioci Wikipedii i zdjęć, które znalazłam, jest tam wiele ciekawych budynków, np. kościoły, które zdecydowanie nie wyglądają na kościoły. Znaczek zadziwiająco mało zadziwiający, jak na Finlandię ;) Ładny. Dodatkowo świąteczna naklejka, którą ktoś na poczcie ubabrał tuszem od pieczątek :(

11 komentarzy:

  1. Oj Orlico, Orlico...Co inna kartka i prawie kazda średnio Ci sie podoba - nie ładnie. Powinna sprawiac Ci radosc ...

    OdpowiedzUsuń
  2. A wypraszam sobie - do tej pory chyba tylko trzy średnio mi przypadły do gustu :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Zresztą tak jak pisałam - KAŻDA sprawia mi radość ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. łooo, Finlandia bez śniegu :D Nie ma co marudzić, przynajmniej jest kolorowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No faktycznie, kartka powiedziałbym taka przeciętna. Ciekawi mnie jednak co to jest to coś ciemnego na górnym zdjęciu. Wydaje mi się, że to samo jest w panoramie na dole po lewej stronie.

    OdpowiedzUsuń
  6. mi się też tak wydaje:) Petitek.
    no i co za odmiana, od śniegu, który każdy nam serwuje z Finlandii w ramach postcrossingu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Budynek to Alvar Aalto-centrum i Östermyra, cokolwiek to znaczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kartka średnia. Co do budynku - to jest to centrum kulturalno-administracyjne Alvara Aalto. Alvar Aalto był architektem i projektantem, przez niektórych został nawet nazwany ojcem modernizmu. Alvar poza centrum zaprojektował w Seinajoki także kościół Lakeuden Risti oraz bibliotekę miejską. To tak w ramach ciekawostki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krzysiek, ależ ja wiedziałam, zostawiłam Ci jedynie pole do popisu ;) :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Inna niż te najczęstsze fińskie, ale brak jej tego czegoś.

    OdpowiedzUsuń