29 listopada 2009

{13} Finlandia, Helsinki


 Kolejna zimowa kartka, tym razem z Helsinek, stolicy Finlandii. Paivi, która wysłała mi tę widokówkę, pisze, że oba statki na zdjęciu pływają od i do Szwecji. Co prawda musiałam się chwilę napatrzyć, żeby statki owe zobaczyć ;) Widzimy tu Południową Przystań, główny port Helsinek, oraz Katedrę Luterańską. Wygląda naprawdę imponująco, zwłaszcza, kiedy całe miasto pokryte jest śniegiem. Znaczek stanowi dla mnie ewenement, bo nigdy wcześniej takiego nie widziałam - jest bowiem trójwymiarowy. Skan nie wyszedł zbyt dobrze, ale znaczek przedstawia narciarza na stoku. Finlandia budzi we mnie kolejne literackie skojarzenie, jak zresztą ogólnie kraje skandynawskie - mianowicie "Saga o Ludziach Lodu" autorstwa Margit Sandemo. Dla jednych zwykły Harlequin, dla innych niesamowicie wciągająca seria, łącząca elementy powieści historycznej, fantasy i romansu. Czyli mieszanka tego wszystkiego, co Orlice w literaturze lubią najbardziej ;) Polecam serdecznie i zaznaczam, żeby nie zrazić się liczbą tomów (około 50) - ja sama doczytałam mniej więcej do 30tego, późniejsze były już mniej 'historyczne' ;)

10 komentarzy:

  1. Przecudna! Naprawdę, widok jest imponujący :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna. jak na Finlandię i pocztówki stamtąd to po prostu świetna!
    a na znaczku myślałam, że to fińska aurora borealis, jednak trójwymiarowości nie oddał skan- jak piszesz i okazało się, że to narciarz :P niemniej jednak nie pogardziłabym takim znaczkiem ;) trójwymiarowym! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam tę kartkę po raz pierwszy, to też na pierwszy rzut oka wydawało mi się, że na znaczku jest aurora, a po chwili radości przyjrzałam się dokładniej ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny widok, a znaczek też taki mam

    OdpowiedzUsuń
  5. zajebiaszczo :D jak z bajuchy jakijś superaśnej ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzizasssss! Mówiac niedbale - peklam na robocie! Ujecie z lotu ptaka - jakiez to niebiansko piekne! Absolutnie! Zakochałam sie w niej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Drugi statek jest mało widoczny. Karteczka śliczna :) A ten śnieg na dachach <3 Ma swój klimat.


    Też uwielbiam SOLL. Przeczytałam wszystkie 47 części i zakochałam się dzięki niej w krajach Nordyckich :) Mam nawet pocztówkę z Trondheim

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziwna kartka... Niby super, a jednak czegoś brakuje...

    OdpowiedzUsuń