28 grudnia 2009

{43} Brazylia, Jardim Botânico



Tym razem kartka z Brazylii od Eve, oczywiście z RRa ;) Eve troszkę mnie zawiodła, bo nie napisała ani słowa od siebie, a czystą kartkę wysłała w kopercie, choć o to nie prosiłam, ale fakt faktem, że miejsce, jakie przedstawia jest piękne. Znajduje się w Rio de Janeiro, jest to Jardim Botânico, czyli po prostu ogród botaniczny. Jardim Botânico jest znany z flory i fauny - występuje w nim ponad 5000 gatunków tropikalnych i subtropikalnych roślin i drzew, które zajmują 340 akrów. Jardim Botânico został stworzony przez króla Portugalii Dom Joăo VI, około roku 1900. Jest ulubioną przystanią dla miłośników przyrody, zakochanych i wszystkich tych, którzy szukają ciszy i spokoju. Co do samego Rio de Janeiro - nazwa ta znaczy w języku portugalskim Rzekę Styczniową. Rio de Janeiro jest miastem kontrastów, z jednej strony może zaliczać się do najnowocześniejszych metropolii świata, z drugiej strony znajdują się w nim dzielnice biedy (favelas), w których występują problemy przestępczości narkotykowej, walki gangów i wysoki wskaźnik zabójstw. W Rio znajduje się słynny stadion piłkarski Maracanã. Miasto zorganizuje Letnie Igrzyska Olimpijskie w roku 2016. Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że właśnie tu urodził się Paulo Coelho, pisarz i poeta, o którym chyba każdy słyszał. Ja sama przyznaję, że od dawna zabieram się za przeczytanie któregoś z jego bestsellerów - na razie bezskutecznie ;) Na koniec znaczek promujący pocztę - nic specjalnie ciekawego ;)
Udało mi się wreszcie uruchomić tę funkcję lokalizacji :)

11 komentarzy:

  1. Ale karteczka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy w takim brazylijskim ogrodzie botanicznym są rośliny które w Polsce rosną na ulicach i w naszych ogrodach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Petitku, raczej wątpię, stawiam, że te rośliny ściągali z jakichś tropikalnych wysp, może lasów równikowych i innych nietypowych formacji roślinnych... Europejskie są dla nich pewnie niewiele mniej 'nudne' niż dla nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie od lewej - cudo!
    Ogólnie kartka ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tam, marudzisz Orlica - taką ładną kartkę Ci przysłała, że nic nie trzeba pisać, bo mówi sama za siebie :D
    Bardzo mi się podoba, widać że pomyślana - dobry dobór zdjęć, ładna oprawa, elegancki napis :D Znaczek niestety - przeciwny biegun.
    Co do nudności europejskich roślin - wcale a wcale się nie zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlatego też napisałam to w cudzysłowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ładna. rzadko się zdarza z Brazylii, ale to RR. mi się podoba. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wybieram środek. Bo zwierzyna jest, roślinki są czyli po mojemu. Brazylia jest piękna.

    OdpowiedzUsuń